Standardy i normy
ISO 9001 – zarządzanie jakością
Jakość, zadowolenie klientów, wydajność i czas reakcji to czynniki decydujące o sukcesie na rynku. Z tego względu w OBO już od 1995 roku posiadamy certyfikat zgodności z normą ISO 9001, nieustannie doskonalimy nasze procesy i poddajemy kwestie jakości regularnej kontroli w ramach audytów. Kolumny ISO 9001 wyznacza minimalne wymagania wobec produktów i usług OBO. Kierując się nią, jesteśmy w stanie zwiększać produktywność i ekonomiczność, utrzymywać jakość na stale wysokim poziomie, a także zajmować czołową pozycję wśród dostawców zarówno na istniejących, jak i nowych rynkach na całym świecie.
ISO 14001 – zarządzanie ochroną środowiska
Celem naszego systemu ochrony środowiska jest rejestrowanie, analizowanie i nieustanne poprawianie konkretnych rodzajów wpływu na środowisko, a także kontrolowanie obowiązujących nas przepisów środowiskowych. Kolumny ISO 14001 zawiera obowiązujące międzynarodowo przepisy, które stanowią strukturę i ramy postępowania dla firmy OBO.


ISO 45001 – zdrowie i bezpieczeństwo
Zdrowi i zmotywowani pracownicy to dla nas klucz do zrównoważonej i ekonomicznej działalności. Kolumny ISO 45001 zapewnia nam wytyczne w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy. Dzięki certyfikacji na zgodność z międzynarodowo uznawaną normą pokazujemy też jednak, że OBO poważnie traktuje kwestie odpowiedzialności społecznej i robi wszystko, aby zminimalizować ryzyko urazów, wypadków i chorób zawodowych u naszych pracowników.
ISO 50001 – zarządzanie zużyciem energii
OBO jest przedsiębiorstwem międzynarodowym, co oznacza, że spoczywa na nas szczególna odpowiedzialność. Jesteśmy jej świadomi i wywiązujemy się z naszych zobowiązań, podejmując działania na rzecz zmniejszania zużycia energii oraz ochrony zasobów. Zgodnie z uznawaną międzynarodowo normą ISO 50001 regularnie weryfikujemy naszą działalność oraz zapotrzebowanie na energię. Dzięki temu możliwie najszybciej identyfikujemy potencjalne oszczędności i reagujemy, wdrażając odpowiednie środki.
Zrównoważony rozwój w OBO: angażujemy się w realizację 17 celów ONZ
Plan Organizacji Narodów Zjednoczonych dotyczący zrównoważonego rozwoju do roku 2030 opiera się łącznie na 17 celach obejmujących między innymi eliminowanie ubóstwa, ochronę planety oraz zaprowadzanie sprawiedliwości oraz pokoju na całym świecie. OBO angażuje się w realizację tych 17 celów; stanowią one dla nas wytyczne, na podstawie których orientujemy się w spoczywającej na nas odpowiedzialności wynikającej z globalnej pozycji przedsiębiorstwa.
Kodeks postępowania OBO dla odpowiedzialności społecznej

Firma OBO jest świadoma swojej odpowiedzialności społecznej w ramach globalnej działalności komercyjnej. Nasz „Kodeks postępowania OBO dla odpowiedzialności społecznej” definiuje, co ona oznacza, zwłaszcza pod względem warunków pracy, braku szkodliwych oddziaływań społecznych i ekologicznych, a także transparentności, współpracy opartej na zaufaniu oraz dialogu. Treści kodeksu są wyrazem wspólnej bazy wartości obowiązującej w OBO.
Kodeks został opracowany jako zobowiązanie własne i pomaga nam w reagowaniu na różnego rodzaju warunki ramowe występujące na globalnym rynku, a także w odnoszeniu się do wyzwań i oczekiwań społecznych, które wynikają z coraz bardziej powiązanej współpracy w ramach łańcuchów wartości.
Nasz kodeks postępowania oparty jest na wytycznych naszej organizacji nadrzędnej ZVEI, do których przestrzegania zobowiązana jest Zentralverband Elektrotechnik- und Elektronikindustrie e. V. oraz jej członkowie.