Trzy szkoły imienia Christopha Bettermanna w Ugandzie zapewniają dzieciom z niepełnosprawnościami, które w przeciwnym razie nie miałyby szans na wykształcenie, możliwość uczęszczania do szkoły i zdobywania wiedzy.

W 2012 roku dzięki dotacjom OBO założona została pierwsza szkoła imienia Christopha Bettermanna w dystrykcie Mubende. Ma on około 440 000 mieszkańców. W szkole imienia Christopha Bettermanna uczy się 400 dzieci, które w ciągu 8 lat zdobędą zasadnicze wykształcenie. Także sieroty i dzieci mieszkające daleko od szkoły otrzymują szansę na naukę i zostają zakwaterowane w internacie. Szkoła posiada także gabinety medyczne oraz wyposażenie pielęgnacyjne i terapeutyczne.

„Wiem, jak duże znaczenie ma pomoc. Mnie pomogło wiele osób, dlatego teraz sam chcę zrobić coś dla innych”.
Christoph Bettermann, patron szkoły

Dla Ulricha Bettermanna, prezesa Rady Dyrektorów grupy OBO Bettermann, to zaangażowanie ma bardzo osobisty kontekst. Jego najmłodszy syn Christoph także jeździ na wózku inwalidzkim. Partnerem realizacji projektu szkoły im. Christopha Bettermanna jest stowarzyszenie „Kindern eine Chance”. Od 2008 roku pomaga ono przede wszystkim dzieciom osieroconym z powodu AIDS w Afryce.

W kolejnych latach udało się znacząco rozbudować szkołę. Latem 2015 roku w tym wschodnioafrykańskim państwie powstała druga szkoła. Regularnie organizowane są tam także programy wakacyjne dla rodzin dzieci z niepełnosprawnościami.

W międzyczasie założono również trzecią szkołę im. Christopha Bettermanna. Jest ona największym projektem, jaki stowarzyszenie „Kindern eine Chance” mogło zrealizować dzięki wsparciu firmy OBO. Obecnie dostęp do edukacji ma w niej 600 dzieci, w tym 100 z niepełnosprawnością fizyczną lub umysłową.

Szkoły Christopha Bettermanna kładą nacisk przede wszystkim na rozwijanie w jak największym stopniu samodzielności dzieci, tak aby mogły one później aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym. Dla niektórych dzieci szkoła imienia Christopha Bettermanna stała się punktem wyjścia do nauki w kolejnej szkole. Było to możliwe dzięki intensywnemu wsparciu terapeutycznemu.

Szkoły przywiązują także dużą wagę do więzi z lokalną społecznością wiejską. Znacząco zwiększa to świadomość na temat osób z niepełnosprawnościami oraz ich akceptację w środowiskach wiejskich.

Ten projekt spełnia kryteria poniższych celów zrównoważonego rozwoju ONZ