Informacje dotyczące Systemu zgłaszania nieprawidłowości

Grupa OBO zobowiązuje się do prowadzenia działalności zgodnie z najwyższymi standardami etycznymi i prawnymi. Z tego powodu wszelkie naruszenia Kodeksu Postępowania OBO będą traktowane z najwyższą powagą.

System zgłaszania nieprawidłowości ma na celu wsparcie pracowników, kierownictwa, partnerów biznesowych, klientów oraz dostawców itp. Grupy OBO, a także wszystkich potencjalnie dotkniętych osób (wszystkich osób fizycznych) w rozpoznawaniu, zgłaszaniu i eliminowaniu możliwych nadużyć w Grupie OBO oraz zapewnienie bezpiecznego kanału zgłaszania bez obawy przed działaniami odwetowymi w celu wzmocnienia kultury zgodności i kultury informacyjnej wewnątrz Grupy OBO.

Nielegalne, niemoralne lub niezgodne z prawem zachowanie lub zachowanie, które narusza Kodeks Postępowania OBO i którego dany pracownik lub osoba nie może samodzielnie powstrzymać, należy zgłosić osobie do kontaktu wyznaczonej przez Grupę OBO. System zgłaszania nieprawidłowości nie jest jednak przeznaczony do składania skarg lub donosów na innych pracowników.

System zgłaszania nieprawidłowości służy przyjmowaniu i przetwarzaniu zgłoszeń oraz ochronie osób zgłaszających osób ich wspierających przed działaniami odwetowymi związanymi ze zgłoszeniami. System zgłaszania nieprawidłowości nie służy jednak zgłaszaniu skarg ogólnych lub ogólnych zapytań. W takim przypadku prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta:

Kontakt

W przypadku Niemiec skargi na podstawie niemieckiej ustawy o obowiązkach przedsiębiorstw w zakresie należytej staranności w celu zapobiegania naruszeniom praw człowieka w łańcuchach dostaw (LKSG) należy składać za pośrednictwem następującego adresu e-mail: supplychain.complaintsnoSpam@obo.de.

Zgłoszenia powinny być dokonywane tylko wtedy, gdy osoba zgłaszająca działa w dobrej wierze, uznając, że zgłoszone informacje są prawdziwe. Osoba zgłaszająca nieprawidłowości nie działa w dobrej wierze, jeśli jest świadoma nieprawdziwości informacji. W przypadku wątpliwości informacji nie należy przedstawiać jako fakty, lecz jako założenia, szacunki lub twierdzenia innych osób.

Zgłoszeń można dokonywać za pośrednictwem jednej z właściwych jednostek organizacyjnych, korzystając z danych kontaktowych określonych poniżej:

Wiesław Monkiewicz
Dyrektor Zarządzający
OBO Bettermann Polska Sp. z o.o.
Polska
ul. Gierdziejewskiego 7
02-495  Warszawa,
E-Mail: monkiewicz.wieslawnoSpam@obo.pl
Telefon: + 48 668 168 306

lub

Dr. Marcell Péter Helyes
OBO Bettermann Group of Companies 
Compliance Officer International 
Telephone: +36 (0)29 349-750 
compliancenoSpam@obo.de lub helyes.marcellnoSpam@obo.hu

Sposób przekazania informacji o naruszeniach nie wymaga konkretnej formy lub języka. Informacje o naruszeniach mogą być przekazywane przez osoby zgłaszające w języku ojczystym kraju pochodzenia; właściwa jednostka zapewnia tłumaczenie i komunikację w języku ojczystym osoby zgłaszającej. Zgłoszenia mogą w szczególności być składane osobiście, telefonicznie, pisemnie lub w formie tekstowej (np. listownie lub pocztą elektroniczną). W celu uproszczenia procedury zalecamy przesyłanie zgłoszeń pocztą elektroniczną. Aby zapewnić poufne przetwarzanie zawiadomień pocztowych, prosimy o zastosowanie dopisku „POUFNE - Zawiadomienia OBO". Zgłoszenia można również dokonać anonimowo.

Grupa OBO wypełnia swoje zobowiązania wynikające z obowiązujących przepisów o ochronie danych, w tym rozporządzenia (UE) 2016/679 (RODO) i krajowych przepisów wykonawczych odnoszących się do rozporządzenia, a także traktuje wszystkie informacje o naruszeniach, niezależnie od ich prawdziwości, ze szczególną poufnością i zgodnie z obowiązującymi ustawowymi przepisami o ochronie danych.

Więcej informacje na temat systemu zgłaszania nieprawidłowości można znaleźć w Polityce zgłaszania nieprawidłowości OBO.

Z góry dziękujemy za zgłoszenia.

Zespół ds. zgłaszania nieprawidłowości

Policy and Attachments